Fotonvödör hegesztés

Egy lelkes, ám nem túl gyakorlatias amatőr kalandjai a távcsőépítés világában.

Friss topikok

  • DRoland: @Hgyörgyi: Megtisztelsz, köszönöm! :-) (2011.04.06. 21:50) Bátorliget
  • DRoland: Elnézést a késlekedésért! Készül az új poszt, ismét a képekkel vagyok bajban, de kitartás! :-) (2010.10.26. 13:14) Ismét egy próba
  • DRoland: @ati27: Szia! Örülök, hogy tetszik! Ha minden jól megy ma ismét összerakom az ég alatt, akkor kész... (2010.09.12. 13:02) First light

HTML

Pár apróság

2010.08.23. 17:20 | DRoland | Szólj hozzá!

Az utóbbi napokban apró örömök értek:
Mégsem tettem olyan bénán fel a kis nyelvecskét, ami a kihuzatot tartja, úgy tűnik egészen rendesen be lehet majd jusztírozni a végén. De nyugtával a napot, de inkább Holdat... Az volt a gond, hogy mégsem volt középen a segédtükörtartó.  Azt viszont nem értem, hogy mitől gondoltam úgy, hogy ott volt...

Az erkélyről láttam vele már csillagot, de nincs fókusz. A jó hír az az, hogy vágni kell a tartó csövekből, nem toldani. Viszont az érdekes, hogy a számolt csőhosszhoz képest 15mm-t ráhagytam (amiben eleve volt 10mm tartalék), és most úgy tűnik, hogy 20mm-t kell levágni a csövekből a fókuszhoz. Ez így zavaros, de az a lényeg, hogy egész jól sikerült a számolás, és a kivitelezés is. A csöveken már kurtítottam, de csak akkor lesz kipróbálva, ha lesz valami felületkezelés is rajta, mostanában este hamar lepárásodik minden. Azt meg a fa nem szereti, pláne az eleve hullámos. Egyébként az optikának sem tesz túl jót, és a fényvisszaverő képességét is rontja, úgyhogy a távcső ruhájáról is mihamarabb gondoskodni kell.

Apropó felületkezelés: a csavarfejek eltüntetését fűrészpor, faragasztó kombóval kezdtem el, az eredmények biztatóak.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fotonvodor.blog.hu/api/trackback/id/tr512240578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása